fbpx

TRENING SIŁOWY A CARDIO?


Większość ludzi, podejmuje decyzję o pójściu na siłownie nie zastanawiając się jaka forma aktywności sprawi, że ich ciało będzie wyglądało tak jak chcą. Przed pójściem na siłownie, zadaj sobie pytanie co chcesz osiągnąć i wyznacz sobie cele – to pomoże Ci dobrać odpowiedni trening!

TRENING SIŁOWY

Trening siłowy ma na celu stopniowe obciążenie Twojego układu mięśniowego i neurologicznego, aby osiągnąć wyznaczony cel.
Zazwyczaj trening siłowy jest kojarzony z ogromnymi mięśniami. Nic bardziej mylnego! Taka forma treningu pozwoli nam uzyskać masę mięśniową, wymodelować i wysmuklić sylwetkę, schudnąć oraz poprawi Twoją sprawność fizyczną!

Trening siłowy jest dla wszystkich, pod warunkiem jeśli wykonujesz dane ćwiczenie prawidłowo technicznie oraz jeśli masz dobrze ułożony swój plan treningowy!
Przed podjęciem próby z treningiem siłowym:
-> Skonsultuj się z trenerem personalnym
-> Wyznacz swój cel treningowy
-> Trzymaj się planu treningowego
-> Pracuj nad techniką ćwiczeń

Zobacz jakie metody treningowe możesz spróbować:

  1. FBW (Full Body Workout) – polega na ćwiczeniu całego ciała na jednym treningu. W tym treningu dominują ćwiczenia wielostawowe przy których pracuje wiele grup mięśniowych! Jest to najlepszy system treningowy dla osób początkujących oraz wracających do forym.
  2. SPLIT- ćwiczenia wybranych partii mięśniowych w danej jednostce treningowej. Taki trening polecany jest osobom budującym wytrzymałość siłową i masę mięśniową.
  3. TRENING OBWODOWY- polega na wykonaniu 9-12 stacji, jedno po drugim. Po wykonaniu ćwiczeń oraz krótkiej przerwie powtarzamy je na nowo (2-3 obwody). Trening do budowania wytrzymałości siłowej jak i dla osób odchudzających się.

PAMIĘTAJ! Przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę, która ma na celu przygotować Twoje ciało na

COŚ DLA PAŃ- nie bójcie się treningu z ciężarami, kobiety nie mają predyspozycji do nadmiernej rozbudowy masy mięśniowej! Taki trening może idealnie ukształtować Twoją sylwetkę!

 

TRENING CARDIO


To najbardziej uniwersalna forma aktywności, którą może wykonywać każdy!
Trening cardio zwany też treningiem wytrzymałościowym wymaga właściwego wprowadzenia i dostosowania do zdrowia, celu i potrzeb! Przed takim treningiem musisz wziąć pod uwagę swój dotychczasowy tryb życia, częstotliwość treningową, czas trwania oraz intensywność.
Regularny Trening cardio zwiększa przepustowość żył, co obniża ryzyko wystąpienia chorób takich jak: zawal serca, udar mózgu, miażdżycy, nadciśnienia, cukrzycy.
Dodatkowo pomaga schudnąć, poprawia układ krążenia, dotlenia i pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu!

Formy treningu cardio:

Wchodzenie na podwyższenie( interwał czasowy np. 20sek pracy, 10sek odpoczynku)
– Skip A w miejscu
– Skakanka
– Wioślarz
– Bieżnia/ orbitrek/rower
– Pływanie
– Marszobieg
* Aby trening był efektywny należy ćwiczyć od 20 min.( osoby początkujące) do 30-40 min. dziennie, trzy razy w tygodniu na średnim poziomie intensywności.

Kilka najpopularniejszych rodzajów wykonywania tego treningu:

-> Trening aerobowy wykonywany na czczo
-> Wykonywany od razu po treningu siłowym
-> W dni nie treningowe

Aby czerpać korzyści z treningu, pamiętaj że potrzebna jest regularność oraz odpowiednia dieta.
Wybierz taki trening cardio, który lubisz i który będzie sprawiał Ci przyjemność!

CO WARTO WIEDZIEĆ?

Aby osiągnąć pełno wymiarowy sukces, warto połączyć oby dwa treningi!
Dzięki temu wzmocnisz nie tylko swoją wytrzymałość, ale również rozbudujesz mięśnie, przyspieszysz metabolizm i co najważniejsze- Poprawisz wygląd wizualny swojej sylwetki!
Siła mięśniowa jest równie ważna jak dobra wydolność krążeniowo- oddechowa.
Pamiętaj, że trening siłowy jak i trening cardio mają szereg zalet, które pomogą osiągnąć Ci wymarzoną sylwetkę.

Nie czekaj! Zacznij już dziś!

Pisała dla was trenerka Anita Piątyszek

Zobacz jeszcze:

Nowa strefa OUTDOOR 
Facebook
Instagram
Informacje o promocji
Karnety
Kalendarz zajęć
Blog

GKW Fitness & Gym
Masz dodatkowe pytania?
napisz lub zadzwoń!

Team GKW Fitness & Gym najlepsza siłownia w stęszewie

Zostaw maila i otrzymaj wszystkie informację na bierząco.

Udało się!

Wystąpił błąd podczas próby wysłania. Proszę spróbuj ponownie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych GKW Sp z o.o. w celu przesyłania treści marketingowych.