fbpx

Trening Powięziowy


Powięź jest wielowymiarową tkanką miękką, która otacza nasze mięśnie, kości oraz narządy. Nadaje ciału formę i strukturę. Kształtuje jego wewnętrzną architekturę. Każdy mięsożerca z pewnością niejednokrotnie krojąc mięso napotkał cienką, białą błonę – tak właśnie wygląda powięź. Za pomocą powięzi transmitowana jest siła mięśni, dlatego jest ona uznawana za tak ważny element naszego aparatu ruchu. Powięź łączy ze sobą kości oraz mięśnie, w niej zawieszone są nasze  narządy, wyściela też nasz kręgosłup.

 

Ta z pozoru mało znacząca tkanka spełnia bardzo  ważną funkcję w życiu każdego z nas – w znacznym stopniu odpowiada za to, jaki kształt ma nasze ciało. Jeżeli lekceważymy jej znaczenie, narażamy się na ból, ryzyko kontuzji podczas uprawiania sportu czy po prostu na sztywność stawów i mięśni powodującą dyskomfort w naszym codziennym życiu. Powięzi odpowiadają za nawodnienie i odżywienie mięśni, stanowią drogę przewodzenia dla układu nerwowego, pełnią funkcję immunologiczną i przede wszystkim zapewniają integralność poszczególnych grup mięśniowych. Zatem regularna ich stymulacja usprawni cały organizm. Regularne rolowanie czyli tzw.  uwalnianie  powięzi poprawi cyrkulację krwi w naszym  organizmie, usprawni dopływ tlenu do serca oraz pozostałych narządów i  tkanek, co  znacząco  przyspieszy przemianę oraz wydalanie toksyn. Dbanie o  powięź  za pomocą  regularnego rolowania zapewni naszemu ciału  zdrowy wygląd i samopoczucie, spowolni także proces jego starzenia.  Nawodniona i rozluźniona powieź zapewni nam zdrowy ruch, szybszą  regenerację, pomoże w treningach oraz pracy nad prawidłową postawą ciała i uwolnieniem się od napięcia.

Rolowanie - sposób na wrócenie do formy

Rolowanie – Mobility GKW fitness & gym

DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST TRENING POWIĘZIOWY ?

Trening powięziowy jest odpowiedni dla osób uprawiający jakikolwiek sport. To opcja profilaktyki schorzeń ruchu, jak i rehabilitacji. Warto zatem pomyśleć o treningu powięziowym w przypadku:

  • wzmożonego napięcia mięśniowego,
  • utrwalonej nieprawidłowej postawie ciała,
  • chęci poprawienia sprawności fizycznej i elastyczności,
  • profilaktyki kontuzji,

 

JAK WYGLĄDA TRENING POWIĘZIOWY

Trening powięziowy to w rzeczywistości technika automasażu i płynnego rozciągania powięzi, wykonywana najczęściej z wykorzystaniem wałków (rollerów) oraz piłeczek do masażu. Bardzo istotne jest połączenie treningu powięziowego  z odpowiednim nawodnieniem organizmu, co jest niezbędne dla zapewnienia powięziom elastyczności.

 

 

ZALETY TRENINGU POWIĘZIOWEGO

Regularne rozciąganie i uelastycznianie powięzi warunkuje sprawniejsze odżywianie i dotlenienie mięśni. Wzmacniane są włókna kolagenowe, mięśnie zyskują na wytrzymałości i elastyczności, obniżane są przeciążenia i stan napięcia mięśni. Zwiększa się mobilność mięśni. Masaż powięziowy redukuje ból po ciężkim treningu oraz eliminuje ryzyko urazów. Poza tym bardziej elastyczne mięśnie dają szanse na uzyskanie lepszych wyników sportowych.

Trening powięziowy zalecany jest również w profilaktyce problemów z układem ruchu, w tym kręgosłupa, ponieważ elastyczna powięź jest gwarancją bezpieczeństwa zarówno dla układu mięśniowego jak i kostno-stawowego oraz naczyniowego i nerwowego.

 

Pisała dla was

Anna Tyrakowska.

 

Bibliografia:

  1. „Taśmy anatomiczne: Meridiany mięśniowo powięziowe dla terapeutów manualnych i specjalistów leczenia ruchem” Thomas W.Myers
  2. „Stretching powięziowy” A.Frederick, Ch.Frederick
  3. „Powięź – charakterystyka ogólna” Marcina Brzozowski, Marcin Szkolnicki
GKW Fitness & Gym
Masz dodatkowe pytania?
napisz lub zadzwoń!

Team GKW Fitness & Gym najlepsza siłownia w stęszewie

Zostaw maila i otrzymaj wszystkie informację na bierząco.

Udało się!

Wystąpił błąd podczas próby wysłania. Proszę spróbuj ponownie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych GKW Sp z o.o. w celu przesyłania treści marketingowych.