fbpx
Crossfit stęszew

Siłownia czy corssfit, która aktywność lepsza podczas redukcji?


Częstym powodem chodzenia na siłownie to chęć zrzucenia nadmiernej masy ciała lub wyrzeźbienia mięśni, co zatem wybrać siłownie czyli samodzielne ćwiczenia, czy może grupowe zajęcia crossfit? Crossfit, czyli ćwiczenia bardzo intensywne, mające na celu maksymalnie podnieść naszą sprawność. Co zatem należy wybrać, jeżeli naszym celem jest redukcja masy ciała?

 

1.Spalanie kalorii

Podczas odchudzania najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny, więc powinniśmy skupić się nad spaleniem jak największej liczby kalorii. Podczas zajęć crossfit, wykonuję się ćwiczenia funkcjonalne na bardzo dużej intensywności, dzięki temu spalamy dużo kalorii, ale również przyśpieszymy swój metabolizm na kolejne 24 – 72 godziny. Ćwiczenia wielostawowe na siłowni mogą przynieść podobne efekty, jednak rzadko utrzymujemy tętno bardzo wysoko jak w przypadku crossfit’u. Również ćwiczenia izolowane (ćwiczenie jednego mięśnia np. triceps), „spalają” mniej kalorii niż ćwiczenia angażujące całe ciało.

2.Motywacja

Bardzo ważny aspekt o ile nie najważniejszy to systematyczność, najlepszy plan treningowy lub najlepsza siłownia sama za nas nic nie zrobi. Aby trenować systematycznie trzeba mieć cel oraz motywację. Gdy na siłowni ćwiczymy często sami, może nam motywacji zabraknąć. Aby zdobyć dużo motywacji oraz podnieść skuteczność naszych treningów dobrym wyborem będzie korzystanie z usług trenera personalnego, który często utrzymuję motywację o wiele dłużej i pomaga przenieść skuteczność treningu na najwyższy poziom, jednak jest trochę kosztowna. Crossfit to zajęcia grupowe, gdzie często kameralna grupa oraz instruktor potrafią bardzo zmotywować do dalszych treningów. Gdy nie przyjdziesz raz lub drugi napewno koledzy to zauważą, może zadzwonią dlaczego cie nie było. Podczas zajęć grupowych crossfit, zawsze jest aspekt rywalizacji, kto zrobi najszybciej lub kto zrobi więcej powtórzeń, taka rywalizacja pomaga dać z siebie 100% na treningu. 

Zawsze możesz zaprosić znajomego lub znajomą do wspólnych treningów, zawsze to kolejna dawka motywacji.

 

3.Odchudzanie to nie tylko trening

Nawet najcięższe treningi niewiele pomogą w odchudzaniu, jeżeli nie zadbamy o odpowiednią dietę. Odpowiednia dieta ułożona przez naszego dietetyka, połączona z odpowiednimi treningami, czy to indywidualnie na siłowni, lub na naszych zajęciach da maksimum efektów. Jeżeli nie lubisz gotować lub nie masz czasu na zakupy i przygotowywanie posiłków mamy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie. Catering dietetyczny, dowiozą ci codziennie świeże potrawy o odpowiedniej kaloryce.

 

Nie zwlekaj zacznij ćwiczyć już dziś, czy to crossfit czy inna aktywność fizyczna. Aby trening był efektywny musi sprawiać przyjemność. Znajdź coś dla siebie w naszym klubie i zacznij już dziś!  

 

Linki do koszulek z zdjęć:

Rashguard

Tanktop

Na kod GKW otrzymasz 10% zniżki na cały asortyment.

 

 

GKW Fitness & Gym