fbpx

Powrót na siłownie po długiej przerwie, jak szybko wrócić do formy?


Nadszedł czas na który każdy z nas czekał z niecierpliwością, a mianowicie ponowne otwarcie siłowni!
Jeśli zastanawiasz się jak zacząć ćwiczyć po dłuższej przerwie ten artykuł jest skierowany do Ciebie! Przygotowaliśmy parę wskazówek i pomysłów na Twój powrót do formy!

Jak stopniowo wrócić do treningów po przerwie?

  1. Nie wymagaj od siebie zbyt wiele!
    Po każdej dłuższej przerwie, nasz organizm potrzebuję czasu żeby zaadoptować się ponownie do ćwiczeń. Okres ponownej adaptacji powinien trwać ok.3-6 tyg. W tym czasie w naszym planie treningowym powinny znaleźć się ćwiczenia w większości wielostawowe.
    Pamiętaj, że nie ilość obciążenia pomoże nam wrócić szybko do formy, a technika i ilość wykonywanych powtórzeń 🙂
  2. Konsultacja z trenerem!
    Jeśli masz chociaż cień wątpliwości co do swoich treningów, warto skorzystać z pomocy trenera tym bardziej po dłuższej przerwie! Pamiętaj, że specjalista ułoży dla Was odpowiedni plan treningowy, dzięki czemu nasz powrót na siłownie będzie cieszył się szybkimi i zadowalającymi efektami!
  3. Dodatkowa motywacja!
    Jeśli sport to Twoja pasja to nie będziesz potrzebował dodatkowych bodźców motywacyjnych. Jednak nawet najlepsi w chwili kryzysu potrzebują słowa otuchy, motywacji i mocnego dopingu!
    Jeśli jesteś jedną z tych osób, które potrzebują wsparcia, zabierz na trening znajomego, siostrę, brata aby wspierać się wzajemnie w treningu!
    Ps. Jeśli to wciąż dla Ciebie za mało, spójrz na swoje dawne zdjęcia- Nie ma lepszej motywacji niż MY sami!
  4. Zbilansowana dieta!
    Zdrowe odżywianie jest podstawą treningu. Musisz swojemu organizmowi dostarczyć niezbędnych wartości spożywczych, które są potrzebne do uprawiania aktywności fizycznej. Podaż makro i mikro składników oraz wprowadzenie witamin i minerałów do naszej diety sprawi, że naszym mięśniom przybędzie siły by się kształtować, a nasz organizm będzie spalał zbędne kilogramy!
  5. Regeneracja!
    Pamiętaj, że po dłuższej przerwie od treningów nie możesz katować swojego ciała na siłowni po 3-4h dziennie! Bez odpoczynku nie ma efektów a my nie mamy siły by dalej walczyć nad swoją sylwetką. Najważniejsze czynniki regeneracji: sen, relaks, oddychanie, przerwa od treningów.
  6. Rozciąganie!
    Na pewno po paru tygodniach odstępstwa od treningów, Twoje ciało jest pospinane a co za tym idzie- Kontuzje! Dlatego tak ważne jest rozciąganie przed jak i po treningu. Poświęć na to 15 min. i zapewniam, że zobaczysz różnicę!

FAZA ADAPTACJI

Bez względu na to jaki jest Twój cel treningowy pamiętaj, że po dłuższej przerwie koniecznością jest adaptacja! O co w tym chodzi?
Adaptacja to czas, w którym musimy przystosować nasz organizm do ciężkiej pracy, którą będzie wykonywał. Żeby wrócić do wcześniejszych ciężarów przed przerwą, musimy nie tylko przygotować na to nasz układ ruchowy ale także nerwowy.
Na czym należy zatem się skupić? Najważniejsze jest:

  • Wzmocnienie core.
  • Wzmocnieniu tkanek łącznych.
  • Skorygowanie dysproporcji.
  • Popracowanie nad wadami postawy.
  • Technika ćwiczeń.

OD JAKICH ĆWICZEŃ ZACZĄĆ?

Po przeczytaniu wstępu, pojęcie masz już świetne i wiesz, że nie możesz przesadzić z treningami aby nie doprowadzić do kontuzji oraz bólu.
Pobijałeś rekordy siłowe? Spokojnie wrócisz do tego, tylko daj sobie czas.
Pierwszy trening powinien być lekki i najlepiej jeśli wykonamy go w formie FBW (Full Body Workout) pobudzając tym samym wszystkie partie naszego ciała do działania.
Trening zacznij od solidnej rozgrzewki z elementami mobility. Zaleca się oczywiście wybór ćwiczeń wielostawowych. Zapytaj trenera, jeśli nie pamiętasz dokładnie jak wykonać dane ćwiczenie żeby nie zrobić sobie krzywdy. Nie trenuj codziennie, na początku treningi rób do 3-4x w tygodniu.

POWRÓT NA SIŁOWNIE- MOTYWACJA

Największym problemem jest ponowne wbicie się w rytm, i organizacja dnia tak żeby znaleźć czas na trening nie zapominając o obowiązkach rodzinnych, pracy. Pamiętaj, że odnajdując w sobie zapał, samodyscyplinę i motywację sprzed przerwy będzie Ci o wiele prościej zacząć znów aktywnie spędzać czas na siłowni.

Zatem… warto uzbroić się w dawkę cierpliwości, konsekwencji i mądrego zaangażowania! Tylko systematyczność pozwoli nam dojść do tego na co tak pracowaliśmy wcześniej.
Powroty są ciężkie ale jeśli przebrniesz już przez początkową fazę to możesz osiągnąć swój cel i sukces, a co najważniejsze? Poczuć tą ogromną satysfakcję!

 

Anita Piątyszek Trener personalny/instruktor fitness
Kontakt: 530-442-498

GKW Fitness & Gym
Masz dodatkowe pytania?
napisz lub zadzwoń!

Team GKW Fitness & Gym najlepsza siłownia w stęszewie

Zostaw maila i otrzymaj wszystkie informację na bierząco.

Udało się!

Wystąpił błąd podczas próby wysłania. Proszę spróbuj ponownie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych GKW Sp z o.o. w celu przesyłania treści marketingowych.