fbpx
zdjęcia w nowym artykule o crossfit

CrossFit…


Celem Crossfit’u jest ogólne kształtowanie sprawności fizycznej.  Jest to program, który najlepiej przygotuje uczestników na nieprzewidywalne okoliczności wymagające sprawności fizycznej. Za pomocą tego programu rozwijamy siłę mięśni tułowia oraz poprawiamy kondycję. Crossfit nie jest wyspecjalizowanym programem fitness, ale celową próbą optymalizacji zdolności fizycznej w każdej z 10 dziedzin fitnessu. Są to wydolność układu sercowo-naczyniowego/oddechowego, wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, koordynacja, zwinność, równowaga i celność.  Ćwiczenia w treningu crossfit opiera się głównie na ruchach funkcjonalnych. Są to ruchy tj. Przysiad, pompka, wykroki, podciąganie itp. Na wysokiej intensywności.

 

Tylko efektywne podejście

Na siłowniach i w klubach fitness typowy trening składa się z ruchów izolowanych i długich sesji aerobowych. Wznosy ramion na boki, uginanie ramion, wyprosty nóg, siady z leżenia i podobne ćwiczenia w połączeniu z 20–40 minutowymi sesjami na rowerze stacjonarnym lub bieżni pozwolą uzyskać doskonałą sprawność fizyczną. Lecz Crossfit polega na wykonywaniu wyłącznie ruchów złożonych w krótszych sesjach o wysokiej intensywności, które ćwiczą układ sercowo-naczyniowy. Zamiast wznosów bokiem rób wyciskoprzdut (push press), uginanie ramiona zastąp podciągnięciami, a w zastępstwie wyprostów nóg rób przysiady. Na każdy trening długodystansowy wykonuj pięć lub sześć na krótkim dystansie. Dlaczego? Ponieważ ruchy funkcjonalne i wysoka intensywność są znacznie skuteczniejsze pod względem uzyskiwania niemal dowolnego żądanego rezultatu w zakresie sprawności fizycznej. Również w kontekście spalonych kalorii.

 

Czy trening Crossfit jest dla ciebie?

Potrzeby twoje jak i olimpijczyka różnią się poziomem, a nie rodzajem! Zwiększanie Mocy, szybkości, siły czy wydolności układu sercowo naczyniowego są równie istotne dla najlepszych zawodników na świecie. Oczywiście nie będziesz wykonywać ćwiczeń z takim samym obciążeniem, lecz ćwiczenia takie jak przysiad powinna robić każda trenująca osoba.

 

„CrossFit może nauczyć każdą osobę zdolną do zadbania o siebie, jak bezpiecznie i z maksymalną skutecznością wykonywać te same ruchy, które są zwykle stosowane przez profesjonalnych trenerów w elitarnych i ekskluzywnych środowiskach.”

 

Dla kogo korzystny jest trening Crossfit?

Profesjonalni zawodnicy sportów walki, kolarze, piłkarze, triatloniści i inne osoby rywalizujące na najwyższym poziomie mogą wykorzystać takie treningi, aby zwiększyć siłę mięśniową i poprawić kondycję. Ale także każda osoba, która chce zmienić coś w swoim życiu, wyniesie bardzo dużo z tego rodzaju treningu, jeżeli jest poprowadzony dobrze i najlepiej pod okiem trenera.

 

 

„Metody programu CrossFit przetestowano na osobach prowadzących siedzący tryb życia, mających nadwagę, cierpiących na różne schorzenia oraz w podeszłym wieku i stwierdzono, że te grupy społeczne odnoszą takie same sukcesy, jak nasze liczne grono atletów.”

 

 

Przykłady ćwiczeń w ramach programu Crossfit

Jazda na rowerze, bieganie, pływanie i wiosłowanie w nieskończonej ilości kombinacji ćwiczeń. Zarzut, podrzut właściwy, rwanie, przysiad, martwy ciąg, wyciskopodrzut, wyciskanie sztangi leżąc. Skoki, rzucanie i łapanie piłki lekarskiej, podciąganie, pompki szwedzkie (dip), pompki, stanie na rękach, piruety, wymyki, gwiazdy, muscleup, siady z leżenia, wagi i podpory. Regularnie korzystamy z rowerów, bieżni, ergometrów, ciężarów olimpijskich, kół gimnastycznych, poręczy równoległych, mat do swobodnego wykonywania ćwiczeń, drążków poziomych, skrzyń plyometrycznych, piłek lekarskich i skakanek. Nie ma programu rozwijającego siłę i kondycję, w którym jest stosowanych więcej różnorodnych narzędzi i ćwiczeń.

 

artykuł o crossfit stęszew

Co, jeżeli nie masz czasu na trening?

Możesz mieć wrażenie, że ze względu na karierę i rodzinę nie masz czasu na długotrwałe ćwiczenia na siłowni, czy w innym miejscu. Trening Crossfit trwa od 45-60 min, a trenując już od 2-3 razy w tygodniu osiągniesz dobrą sprawność fizyczną.

 

 

 

„Żywienie ma kluczowe znaczenie dla Twojej sprawności fizycznej. Prawidłowe

żywienie może zwiększyć efekt treningu, a nieprawidłowe może go zmniejszyć.

Efektywne żywienie obejmuje umiarkowaną ilość białka, węglowodanów i tłuszczu.”

 

 

Chcesz zacząć swoją przygodę z crossfitem? Przyjdź na zajęcia GKWCROSS Grupa Początkująca i bezpiecznie rozpocznij trening.

 

Dziękujey za uwagę dziś pisał dla was nasz trener i dietetyk Krystian

Krystian Gatniejewski – Dietetyk oraz trener w siłowni GKW fitness & Gym

GKW Fitness & Gym
Masz dodatkowe pytania?
napisz lub zadzwoń!

Team GKW Fitness & Gym najlepsza siłownia w stęszewie

Zostaw maila i otrzymaj wszystkie informację na bierząco.

Udało się!

Wystąpił błąd podczas próby wysłania. Proszę spróbuj ponownie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych GKW Sp z o.o. w celu przesyłania treści marketingowych.